نمايشگاه‌هاي گردشگري؛ ابزاري نافذ براي معرفي ايران است

محمدحسين برزين؛ مديرعامل شرکت نمايشگاه‌هاي ميراث‌فرهنگي و گردشگري در گفتگو با ميراث‌آريا(chtn) ضمن بيان اين مطلب افزود: بازارهاي بزرگ گردشگري جهان در سال جاري همچون سال‌هاي گذشته شاهد حضور موثر و منسجم جمهوري اسلامي ايران خواهند بود؛ چراکه به يمن حضور مستمر در نمايشگاه‌هاي جهان، اکنون نام ايران به مقصدي امن و قابل اعتنا در بازارهاي بين‌الملل تبديل شده است. از همين رو امسال در نمايشگاه‌هاي بزرگي چون فرانسه، ژاپن، انگلستان، اسپانيا، ايتاليا، آلمان و ... حضور خواهيم داشت.

وي حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري و صنايع وابسته را ابزاري نافذ براي معرفي ايران در سطح بين‌الملل دانسته و با بيان اينکه گردشگري در رديف يکي از سه صنعت بزرگ دنيا پس از نفت و خودروسازي قرار دارد، تصريح کرد: هم اکنون رقابت گسترده‌اي ميان کشورهاي مختلف دنيا با هدف جذب گردشگر و افزايش درآمد ارزي از طريق اين صنعت ايجاد شده است که در عمل مي‌توان از اين پديده به عنوان ماراتن اعلام نشده‌ صنعت جهانگردي ياد کرد.

برزين افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز در تلاش است بر اساس پيش‌بيني سند چشم‌انداز 20 ساله در آينده‌اي نه چندان دور صنعت گردشگري را جايگزين صنعت نفت کند؛ لازمه اين امر توسعه زيرساخت‌ها، تاسيسات و موسسات گردشگري و بازاريابي و تبليغات است.

برزين بهترين راهکار براي تبليغات گردشگري کشور را حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي و توليد اقلام تبليغاتي با استانداردهاي جهاني عنوان کرد و افزود: حضور در نمايشگاه‌هاي گردشگري امري ضروري است، چراکه در اين نمايشگاه‌ها هتل‌ها، شرکت‌هاي هواپيمايي‌، بخش‌هاي خصوصي گردشگري و صنايع وابسته از جمله آژانس‌ها و دفاتر مسافرتي، تورگردانان و شرکت‌هاي هلدينگ سفر از سراسر دنيا حضور دارند و در کنار معرفي محصولات خود آن‌ها را نيز به ديگر کشورها مي‌فروشند.

وي خاطرنشان کرد: نمايشگاه‌هاي خارجي که از سوي سازمان گردشگري جهاني برگزار مي‌شود در واقع يک فروشگاه و مانند سوپرمارکت است که هتل‌ها، شرکت‌هاي هواپيمايي، بخش‌هاي خصوصي و آژانس‌هاي خدمات مسافري با حضور در آنها بسته‌هاي سفر يا بسته‌هاي سرمايه‌گذاري کشور خود را براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در بخش‌ زيرساخت‌هاي گردشگري يا تقويت زيرساخت‌هاي ديگر به يکديگر مي‌فروشند.

برزين متذکر شد: بنابراين حضور در اين نمايشگاه‌ها امري ضروري و انساني است. ضمن اينکه در سال نزديک به ۱۷۰ نمايشگاه اينچنيني در جهان برگزار مي‌شود. البته ظرفيت جمهوري اسلامي ايران شرکت در ۱۲ تا ۲۰ نمايشگاه از اين دست در سال است که اميدواريم بتوانيم در نمايشگاه‌هاي بيشتري شرکت کنيم. همچنين بتوانيم اينگونه نمايشگاه‌ها را در کشور خود برگزار کنيم و در تقويم سالانه جهاني \"UNWTO\" قرار بگيريم.

وي يادآور شد: در راه توسعه گردشگري ايران کشورهاي بسياري اعمال نفوذ مي‌کنند؛ چراکه مي‌دانند چنانچه ايران روزي سهم شايسته و بايسته خود را از گردشگري جهان به دست آورد و بتواند گردشگران مختلفي را به خود جذب کند، ديگر راهي براي تبليغ بي‌ثباتي ايران باقي نخواهد ماند.

برزين همچنين با اشاره به حضور ايران در 60 نمايشگاه بين‌‌المللي گردشگري و تجارب کسب شده از اين حضور موفق تصريح کرد: در دولت‌هاي نهم و دهم حمايت‌هاي خوبي براي حضور جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه‌هاي گردشگري انجام شده که اميد است افزايش ميزان حضور در چنين نمايشگاه‌هايي گامي بلند در راستاي معرفي ايران باشد.

/115

انتهای پیام/

کد خبر 138903122